Tento blog berte jako náš veřejný archiv zážitků, původně určený pro naše příbuzné a kamarády. Zde vás budeme pravidelně informovat o tom, jak se nám tu žije. Příspěvky jsou řazeny od nejnovějšího, tedy první příspěvek popisující mé nulté narozeniny, najdete v archivu. Vzkazy, gratulace a jiné připomínky můžete zanechat ve vzkazovníku. Tak příjemné čtení.

neděle

Štědrý večer

24.12.2008 Nejhezčí den v roce pro každé děcko jsem si dnes prožil již podruhé. Z loňska si toho moc nepamatuji, jelikož jsem byl ještě malé batole. Nejvíce mě zajímal ozdobený stromek a obaly od dárků. Letos to bylo jiné. K mé velké radosti za mnou přijeli babička Hana a děda Karel z Prahy, takže byl Štedrý den mnohem veselejší. Ale pěkně popořádku. Hned ráno, když jsem vešel do obýváku, praštil mě do očí veliký jehličnan, na kterém viselo spousty ozdob. Chvíli jsem ho pozoroval a pak jsem se rozhodl ho prozkoumat hmatem. Jak byl hezký, tak taky pořádně píchal a tak jsem si po zbytek dne od něj držel odstup. Zato jsem se naučil nové slovo: "píchy, píchy", které se mě prý bude hodit v dospělosti. Po snídani dorazila babička s dědou, což bylo príma, protože mají jiné telefony než rodiče a ty já rád prozkoumávám. Odpoledne jsem si dal dvacet a pak vytáhl dědu s tátou na procházku. Vzali jsem s sebou vánočku pro kachny, která se mamce nepovedla. Bohužel ani kachny to nežraly. Domů jsme přišli pěkně vymrzlí, mě zahřál pohled na obalené řízky a dědu panák něčeho ostřejšího. Ze chvilku jsme už seděli u slavnostně prostřeného stolu a ládovali jsme se všema těma dobrotama. Trošku jsem se bál, že mi nedopřejí plnohodnotnou vánoční stravu, ale musím rodiče pochválit, dostal jsem všechno co ostatní. Za mě to odskákala babička, která dostala na talíř suchej rohlík, protože prodělala nějakou chorobu. Rozhodl jsem s babičkou držet basu, jelikož jsem rohlík nedostal, snědl jsem pouze všechen hrášek z bramborového salátu. Po večeři jsme se s babičkou a taťkou odebrali do ložnice a vyhlíželi jsme z okna Ježíška s dárkama. Měl jsem trošku bobky, že mi nic nepřinese, protože jsem si vzpomněl na těch pár toaleťáků v záchodové míse, ale snad nebude tak zle. A skutečně nebylo! Vlítnul jsem do obýváku a rozsvícený stromeček byl doslova zasypán dárky. Po staletí u nás platí pravidlo, že nejmenší rozdává dárky, tak jsem se tohoto úkolu zhostil se ctí. Je to prima dělat ostatním radost, chytlo mě to tak, že bych rozdal i svoje. Ježíšek byl na mě opravdu moc hodný, množstvím a kvalitou dárků přinesl důkaz o tom, že nezlobím! Dostal jsem nádherné sáně, na kterých se mnou může jet i mamka s taťkou, odrážecí motorku, stan do pokojíčku, houpacího zajíce,spousty autíček, knížky a nějaký hadry. Největší radost jsem měl z magnetické tabulky na psaní, tu nepustím z ruky hodně dlouho. Dokonce zaujala i mamku s taťkou, kteří si ji půjčují, když se nedívám. Štědrý den byl opravdu krásný nejen kvůli těm dárků, ale hlavně, že nás bylo doma víc a užili jsme si to společně s babičkou a dědou. Pa

PS: "Ta vánočka zas tak děsná nebyla" mamka :o)